Podłączenie do usługi SAAS-TERMINAL

Korzystanie z usługi SAAS-DB

1. Opis usługi

Usługa SAAS-DB udostępnia dedykowaną instancję serwera bazodanowego MS SQL w wybranej przez Klient wersji i typie. Poszczególne wersje różnią się zasobami obliczeniowymi, przestrzenią na dane oraz harmonogramem kopii zapasowych. Typy zależną natomiast od wybranego modelu licencjonowania Microsoft. 

Dostępne są następujące wersje:
  1. SILVER - rekomendowana dla max 3 użytkowników, 5GB przestrzeni na dane, codzienny backup,
  2. GOLD - rekomendowana dla max 10 użytkowników, 20GB przestrzeni na dane, backup dwa razy dziennie,
  3. PLATIUNUM - rekomendowana dla max 11-50  użytkowników, 100 GB przestrzeni na dane, backup co 3h.
  1. Wersja SILVER występuje w typie licencjonowania Microsoft Express. 
  2. Wersja GOLD występuje w typie licencjonowania Microsoft Express oraz Standard SAL. W typie SAL każdy nazwany użytkownik korzystający z bazy danych jest dodatkowo licencjonowany za pomocą produktu SAAS-DB-SQL-STD-SAL-ADD-ON.
  3. Wersja PLATINUM  występuje w typie licencjonowania Microsoft Express oraz Standard SAL i Standard CORE. W SAL każdy nazwany użytkownik korzystający z bazy danych jest dodatkowo licencjonowany za pomocą produkt SAAS-DB-SQL-STD-SAL-ADD-ON, w typie CORE za pomocą produktu SAAS-DB-SQL-STD-CORE-ADD-ON licencjonowane są 4 wirtualne procesory przypisane do instancji SQL niezależnie od liczny korzystających użytkowników.

Należy pamiętać, że w typie Express maksymalna wielkość pojedynczej bazy danych wynosi 10GB, powyżej tej wielkości usługa nie umożliwia dostępu do bazy danych. 

2. Dane dostępowe

Dostęp do instancji serwera bazodanowego może odbywać się w poprzez:
  1. terminal w chmurze uruchomiony w ramach usługi SAAS-TERMINAL
  2. z instancji usługi SAAS-ENOVA365WEB
  3. bezpośrednio ze stacji Klienta poprzez usługę SAAS-VPN

Po zamówieniu usługi SAAS-DB osoba zgłoszona przez Klienta jako upoważnione do zgłoszeń technicznych, otrzymuje wiadomość email w której znajdują się:
  1. nazwa instancji serwera bazodanowego,
  2. nazwa użytkownika z uprawnieniam administratora,
  3. link do bezpiecznego pobrania hasła dostępowego.
Po otrzymaniu maila Klient powinien zachować przekazane dane w bezpieczny uniemożliwiający wyciek sposób. 

Jeśli Klient potrzebuje przekazać dostęp do serwera bazodanowego podmiotowi trzeciemu np. firmie wdrażającej oprogramowanie, rekomendowanym jest aby dział IT, Klienta po pierwszym zalogowaniu do serwera bazodanowego z wykorzystaniem aplikacji Microsoft SQL Management Studio utworzył dla danego podmiotu odrębne login z właściwym poziomem uprawnień. 

3. Podłączenie do usługi

3.1 Z terminala usługi SAAS-TERMINAL

Usługa SAAS-TERMINAL umożliwia dostęp do dedykowanego dla Klienta desktopa w chmurze na którym użytkownicy Klienta uruchomiają niezbędne im oprogramowanie Klienckie np. Klienta systemu Enova365/Comarach Optima/ Comarch XL/Symfonia etc. Szczegóły dostępu do usługi SAAS-TERMINAL dostępne są w odrębnej instrukcji pod adresem:  Podłączenie do usługi SAAS-TERMINAL .

Podłączenie do usługi zależy od sposób konfiguracji wybranego oprogramowania instalowanego na terminalu. Poniżej przykład dla oprogramowania Microsoft SQL Management Studio.



3.2. Z usługi ENOVA365WEB

Wykorzystanie usługi SAAS-DB w ramach usługi SAAS-ENOVA365WEB wymaga odpowiedniego przygotowania pliku ListaBazDanych.xml i umieszczenie go wewnątrz infrastruktury SAAS Enteo Cloudpoint.
W większości przypadków przygotowanie pliku odbywa się poprzez Dział Techniczny Enteo Cloudpoint. Jeśli istnieje konieczność podmiany pliku ListaBazDanych.xml Klient może przekazać wcześniej wygenerowany plik zawierający właściwe dane dostępowe. 
Zaleca się aby dane dostępowe zawarte w przekazywanym pliku ListaBazDanych.xml zawierały poświadczenia użytkownika dedykowanego do usługi SAAS-ENOVA365WEB, skonfigurowanego z odpowiednio ograniczonymi uprawnieniami. Konfiguracja uprawnień odbywa się poprzez Microsoft SQL  Management Studio. 

3.3. Z usługi SAAS-VPN

Istnieje możliwość podłączenia do instancji serwera bazodanowego usługi SAAS-DB z stacji roboczych Klienta uruchomionych poza infrastrukturą SAAS Enteo Cloudpoint. W tym celu Klient może wykupić usługę SAAS-VPN. Podłączenie do bazy danych zależne będzie od wykorzystywanego oprogramowania lecz nie będzie różnić się od konfiguracji w ramach usługi SAAS-TERMINAL opisanej w pkt. 3.1. 
Przed podłączenie do serwera bazodanowego użytkownik Klienta będzie musiał nawiązać połączenie VPN w sposób opisany w instrukcji: Konfiguracja SAAS-VPN .

Ze względu na dużą wrażliwość oprogramowania w modelu klient-serwer np. Enova365Desktop czy Comarch Optima etc. na opóźnienienia w połączeniu do bazy danych stanowczo odraza się wykorzystywanie tej metody połączenie do ruchu produkcyjnego użytkowników końcowych. Połączenie poprzez SAAS-VPN powinny być wykorzystywane jedynie do połączeń administracyjnych do bazy danych np. przez firmy wdrożeniowe. 


    • Related Articles

    • Korzystanie z usługi SAAS-TERMINAL

      1. Opis usługi Usługa SAAS-TERMINAL udostępnia dedykowaną serwer terminali (desktop) w bezpiecznej chmurze Enteo Cloudpoint. Terminal przeznaczony jest dla Klientów wykorzystujących oprogramowanie w modelu klient-serwer gdzie serwerem bazodanowym ...
    • Podłączenie do usługi SAAS-TERMINAL

      Podłączenie do usługi SAAS-TERMINAL możliwe jest z dowolnego urządzenia posiadającego klienta protokołu RDP. Poniższa instrukcja dla systemu Microsoft Windows. 1. Konfiguracja programu Podłączenie pulpitu zdalnego Uruchamiamy program Podłączenie ...
    • Przechowywanie plików systemu Enova365 w ramach SaaS

      1. Rodzaje plików W systemie Enova365 przechowywane mogą być następujące rodzaje plików: załączniki np. faktury, zlecenia, pliki JPK, biblioteki DLL dodatków. 2. Dostępne metody przechowywania W samym systemie Enova365 dostępne są 3 metody ...
    • Obsługa haseł w usłudze SAAS-TERMINAL

      W celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa wszystkie hasła dla systemów dostępowych zewnętrznie wykorzystywane w ramach usługi SAAS-TERMINAL podlegają polityce haseł. W ramach polityki, hasła wygasają co 90 dni i konieczna jest ich zmiana. ...
    • Konfiguracja SAAS-VPN

      Instalacja Klienta (dowolny system) Instalacja i konfiguracja muszą być wykonywane z konta posiadającego pełne uprawnienia administracyjne do stacji roboczej. Instalację rozpoczynamy od pobrania klienta właściwego dla systemu operacyjnego na stacji ...