Podłączenie do usługi SAAS-TERMINAL

Korzystanie z usługi SAAS-TERMINAL

1. Opis usługi

Usługa SAAS-TERMINAL udostępnia dedykowaną serwer terminali (desktop) w bezpiecznej chmurze Enteo Cloudpoint. Terminal przeznaczony jest dla Klientów wykorzystujących oprogramowanie w modelu klient-serwer gdzie serwerem bazodanowym jest oprogramowanie Microsoft SQL Server dostępne w ramach usługi SAAS-DB lub dla Klientów korzystających tylko z oprogramowania instalowanego lokalnie na terminalu lub dostępnego poprzez uruchomioną na terminalu przeglądarkę internetową. 

Terminale usługi SAAS-DB są na bieżąco monitorowane pod kątem wydajności a ich parametry są dynamicznie dostosowywane do obciążenia. Jeśli systemy monitoringu wykryją brak zasobów zostaną one powiększone bez ingerencji Klienta tak aby zapewnić jak najwyższą wydajność pracy. Parametry sprzętowe z wyjątkiem powierzchni dyskowej nie wpływają na koszt usługi. 
W przypadku kończenia się dostępnej powierzchni dyskowej zostanie ona powiększona o dodatkowe 5GB  koszt usługi zmieni się porzez dodanie kolejnej sztuki produktu SAAS-STORAGE-ADD-ON .

Ze względu na właściwości systemu Windows Server, w przypadku chęci korzystania z większej niż 30 liczny użytkowników jednoczesnych prosimy o uprzednią konsultacje z Działem Technicznym Enteo Cloudpoint w celu doboru najlepszej możliwej architektury usługi.
Terminale usługi SAAS-DB nie są dostępne bezpośrednio z sieci internet lecz przez szyfrowane połączenie z bramą pośredniczącą. Szczegóły konfiguracji połączenia do terminala opisuje instrukcja: Podłączenie do usługi SAAS-TERMINAL . 
Usługa SAAS-TERMINAL zawiera wszelkie niezbędne licencje Microsoft. 

2. Instalacja oprogramowania na terminalu i dostęp administracyjny

Po zamówieniu usługi SAAS-TERMINAL osoba zgłoszona przez Klienta jako upoważniona do zgłoszeń technicznych, otrzymuje uprawnienia Administratora Lokalnego
Administrator lokalny uprawniony jest za instalację i konfigurację niezbędnego oprogramowania klienckiego np. klienta systemu ERP, oprogramowania do PDF czy do obsługi podpisu elektronicznego. 
Terminal przeznaczony jest do uruchamiania tylko oprogramowania klienckiego. Stanowczo zabronione jest uruchamianie oprogramowana działającego w modelu serwerowym np. serwerów baz danych etc. 
Jeśli Klient potrzebuje przekazać dostęp do serwera terminali podmiotowi trzeciemu np. firmie wdrażającej oprogramowanie, rekomendowanym jest wykupienie dla podmiotu osobnego dostępu do usługi SAAS-TERMINAL. Odradzamy przekazywanie własnych poświadczeń Klienta. 
Alternatywnym rozwiązaniem jest udzielenie przez Klienta podmiotowi trzeciemu dostępu nadzorowanego tj. użytkownik z uprawnieniami administratora lokalnego Klienta łączy się do terminala i daje podmiotowi trzeciemu dostęp do swojej stacji roboczej z której nawiązuje połączenie np. z wykorzystaniem oprogramowania TeamViewer czy AnyDesk. 

3. Bezpieczna praca na terminalu

Domyślnie każdy terminal posiada uruchomioną usługę SAAS-TERMINAL-PROTECTION-ADD-ON w ramach której na terminalu zainstalowane jest oprogramowanie chroniące przed wirusami, atakami wykorzystującymi podatności oprogramowania oraz przed ransomware (zaszyfrowaniem). 
Oprogramowanie chroniące w czasie rzeczywistym analizuje działania wykonywane na terminalu i proaktywnie blokuje potencjalnie wrogie zdarzenia. Jeśli istnieje konieczność instalacji niestandardowego oprogramowania Klient proszony jest o zgłoszenie tego Działowi Technicznemu Enteo Cloudpoint w celu dostosowania konfiguracji oprogramowania chroniącego .



    • Related Articles

    • Podłączenie do usługi SAAS-TERMINAL

      Podłączenie do usługi SAAS-TERMINAL możliwe jest z dowolnego urządzenia posiadającego klienta protokołu RDP. Poniższa instrukcja dla systemu Microsoft Windows. 1. Konfiguracja programu Podłączenie pulpitu zdalnego Uruchamiamy program Podłączenie ...
    • Korzystanie z usługi SAAS-DB

      1. Opis usługi Usługa SAAS-DB udostępnia dedykowaną instancję serwera bazodanowego MS SQL w wybranej przez Klient wersji i typie. Poszczególne wersje różnią się zasobami obliczeniowymi, przestrzenią na dane oraz harmonogramem kopii zapasowych. Typy ...
    • Obsługa haseł w usłudze SAAS-TERMINAL

      W celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa wszystkie hasła dla systemów dostępowych zewnętrznie wykorzystywane w ramach usługi SAAS-TERMINAL podlegają polityce haseł. W ramach polityki, hasła wygasają co 90 dni i konieczna jest ich zmiana. ...
    • Przechowywanie plików systemu Enova365 w ramach SaaS

      1. Rodzaje plików W systemie Enova365 przechowywane mogą być następujące rodzaje plików: załączniki np. faktury, zlecenia, pliki JPK, biblioteki DLL dodatków. 2. Dostępne metody przechowywania W samym systemie Enova365 dostępne są 3 metody ...
    • Konfiguracja SAAS-VPN

      Instalacja Klienta (dowolny system) Instalacja i konfiguracja muszą być wykonywane z konta posiadającego pełne uprawnienia administracyjne do stacji roboczej. Instalację rozpoczynamy od pobrania klienta właściwego dla systemu operacyjnego na stacji ...